Luke Skywalker is de Joker

We kennen Mark Hamill allemaal uit Star Wars waar hij Luke Skywalker speelde, maar wat niet iedereen weet is dat hij een getalenteerde voice actor is. 
Hij heeft zoals je al zag aan de titel de stem van de joker in gesproken in Batman the animated series. Door die rol is zijn stem DE STEM van de joker geworden. En dat weet helaas niet iedereen.  
Heel veel mensen denken dat hij na Star Wars niks meer heeft gedaan terwijl hij juist heel veel dingen heeft gedaan, Maar niet voor de camera. Ik hoorde laatst nog iemand zeggen ”wat heeft hij eigenlijk na Star Wars gedaan?” Daar wist ik natuurlijk meteen antwoord op en ik gaf het ook meteen. Ik vertelde bijvoorbeeld dat hij de stem van vuurheer Ozai heeft in gesproken van Avatar en de Joker in de game Batman Arkham Night. En meteen kreeg ik terug ik hou van die serie en die game was geweldig, ik snap niet waarom ik niet wist dat hij daar in zat.  
Maar dat vind ik alleen maar logisch. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is zal je het ook nooit weten.  

 

Bron: youtube
Leave a Reply

