schokkende gevolgen van aanranding

 

19 jarige student Emma Krenzer heeft een kunstwerk gemaakt dat meteen je aandacht trekt. Ze heeft het Kunstwerk gemaakt om te laten zien dat de kleinste aanraking een herinnering kan achterlaten. De foto die je ziet is van een vriendin van haar, later heeft ze het levensgroot uitgeprint en verf met haar vingers aangebracht.  
Ze heeft het kunstwerk af kunnen maken na de Women’s March in Washington D.C. Wat ik mijn gedachte een mooie afsluiting is van de dag. En toen ze het kunstwerk op Twitter had geplaats ging het natuurlijk meteen viral. 
Ik vind dat dit de perfecte manier is om mensen hun aandacht te trekken voor dit onderwerp. Als je goed kijkt zie je ook dat de roden verf grover is aangebracht dan de rest. Alle anderen vingerafdrukken zijn namelijk denk ik met zachte hand aangebracht. Dat laat zien hoe verschillend het voelt om aangeraakt te worden terwijl je het niet wil en wanneer je het wel wilt.  
Dit kunstwerk zet je aan het denken. Het laat je zien hoe traumatisch het eigenlijk is met een simpel concept. Daarom vind ik dat het zo veel aandacht moet krijgen als het maar kan. 

 

bron: BoredPanda
Leave a Reply

